Kiragadva, egyben átírva Majka egyik slágerét, fotókon hoztuk el nektek népszerű rovatunk legújabb darabját, amiben ezúttal a kilencvenes évekbe repülünk vissza.
Egy biztos: a kilencvenes évek valóban más volt. A rendszerváltás ugyanis rengeteg változást hozott magával. Kinek cseng még a fülébe a Westel vagy a Pannon GSM reklámjainak szlogenje? Emlékeztek még az egész országot megbénító taxisblokádra? A zörögve, csattogva közlekedő Bengálikra, vagy a régi Béke mozira? Fotókon a miskolci kilencvenes évek.
Az egykori Béke Mozi, ahol épp a Robotzsaru 2 a slágerfilm (Fotó: Baranyi Attila)
Az Avasi Ifjúsági Park felülnézetből, ahol még üzemelt a hadipark (Fotó: Balogh Róbert)
Miskolc, 1990. január 20. Miskolcon a Tiszai pályaudvar előtti Zója térről január 21-re virradóra eltávolították a páncélmozdonyt. A MÁV szakemberei azért választották az éjszakai órát, hogy a közúti forgalmat ne akadályozzák. A páncélmozdony “repülő sínen” hagyta el a teret. (Forrás: Kozma István/MTI)
1990 októberében országosan, így Miskolcon is zajlott az ún. Taxisblokád. A háttérben pedig épül a Hungária Biztosító irodaháza.
Az október 23-ai 1956-os ünnepségek után, két nappal Antall József miniszterelnök kórházba vonulását követően, a taxisblokád a magyarországi motorbenzin drasztikus áremelése elleni tüntetés (polgári engedetlenség) volt, amelynek során több ezer taxis és fuvarozó három napra megbénította Budapest és az ország több városának közlekedését. (Fotó: Lekli Szabolcs)
Ez volt a rendszerváltás után demokratikus útra lépett Magyarország első komoly tömegtüntetése, a közlekedést országosan blokkoló demonstráció során senki sem tudhatta, hogyan fog reagálni az új államhatalom. A helyzet ugyan súlyos volt, de mind a rendőrség, mind a honvédség vezetői kijelentették, nem kívánnak erőszakhoz folyamodni. (Fotó: Lekli Szabolcs)
Mint a fotókon látható, a sztrájk miatt a tömegközlekedés is teljesen leállt. Érdemes megnézni a témát feldolgozó, nemrégiben készült Blokád című filmet. (Fotó: Lekli Szabolcs)
A blokád végül október 28-án véget ért, miután a kormány megállapodott az érdekképviseleti szervezetekkel a 12 forintos literenkénti kompenzációról.
Itt már helyreállt a rend. Bengáli suhan a Marx-térről ebben az időszakban Újgyőri főtérré avanzsált csomóponton. (Fotó: Spisák Attila)
Dixieland hétvége a Diósgyőri várban. Háttérben szponzorként feltűnik a Westel, ami a kiliencvenes évek közepétől a kétezres évek elejéig hazánk egyik vezető mobilszolgáltatója volt. (Fotó: Átóth József)
Az Országos Meteorológiai Intézet Miskolci Főállomása az Avason 1991-ben, nem sokkal az átadás után. (Fotó: Átóth József)
Bulgárföldi részlet 1996-ból. (Fotó: Ládi Csaba)
És a Villanyrendőr 1991-ből (Fotó: Balogh Róbert)
A Munkácsy utca, háttérben a Mese Cukrászdával. Tudjuk, hogy “régen minden jobb volt”, de elmondható, hogy ma ez az utca a homlokzatfelújításoknak köszönhetően sokkal szebben néz ki. (Fotó: Tronka Krisztián).
Szendvicsember az Erzsébet tér előtt 1993-ban. (Fotó: Farkas Gyula)
Valami Amerika Miskolcon. Öröm és boldogság a Búza téri Mekiben. (Fotó: DH arcívum)
A Tapolcai elágazás, vagy köznapi nevén a “Tapelág”. (Fotó: DH arcívum)
Vasgyári munkások tüntetése. A menet a gyártól a városházáig tartott. (Fotó: DH arcívum)
A Búza tér felülnézetből. (Fotó: DH arcívum)
Karácsonyi díszben a Centrum Áruház. (Fotó: DH arcívum)
Zajlik a XII. Diósgyőri Várjátékok. (Fotó: DH arcívum)
Amikor még igazi telek voltak. Tolják le a havat a villamos elől a főutcán. (Fotó: DH arcívum)
Igazságtalanok lennénk, ha a Westel után nem szólnánk a másik vezető mobilszolgáltatóról, mely reklámjának dallama a mai napig a fülembe cseng. (Fotó: DH arcívum)
A Tudomány és Technika Háza a még működő kávézóval. (Fotó: Gergely Gábor)
Az egykori diósgyőri villamos-végállomás 1995-ben. (Fotó: Spisák Attila)
Köszönjük, hogy ezúttal is velünk tartottatok!